11:03 ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ ПІД ЧАС КАРАНТИНУ | |
Шановні учні 11-го класу, ми продовжуємо працювати під час карантину. Завдання, які ми маємо виконати. Українська література
План характеристики образу 1. Портрет героїні роману як засіб розкриття її характеру. 2. Батьки Марусі. 3. Художня обдарованість. 4. Стосунки: Маруся – Гриць, Маруся – Іван. 5. Піснетворчість. 6. Спільне й відмінне між Марусею Чурай та Мавкою з «Лісової пісні» Лесі Українки. 7. Моє ставлення до образу.
Літературу опрацювати до 20.04.20. Додатки: Історична основа До образу Марусі Чурай у літературі митці зверталися дуже часто. Згадаймо історичну повість російського письменника О. Шаховського «Маруся – малоросійська Сафо», драми українських митців Г. Бораковського «Маруся Чурай – українська піснетворка», М. Кропивницького «Дай серцю волю – заведе в неволю», М. Старицького «Ой не ходи, Грицю», поеми Л.Боровиковського «Чарівниця», С.Руданського «Розмай», драматичну поему В.Самійленка «Чураївна», повість О.Кобилянської «У неділю рано зілля копала»... Та в усіх цих творах розглядався виключно любовний аспект драми життя легендарної співачки, що, безперечно, занижувало її історичну роль для нації й рідного краю як співця і зовсім не давало можливості показати історичне тло, розорену поляками, але не скорену й готову до боротьби під булавою Б.Хмельницького Україну. Ліна Костенко, поставивши в центр свого історичного полотна легендарну дівчину, заговорила насамперед не про кохання, а про насущні проблеми своєї нації і держави. Про «Марусю Чурай» Ліни Костенко І. Дзюба найвищої думки: «Маруся Чурай» нагадує класичний архітектурний ансамбль, що втілює великий план, велику ідею. Поетичний матеріал розгортається «сам із себе» за законом внутрішньої необхідності й зовнішньої доцільності, а цілість надає кожній частині вищого значення. Він живе наскрізною симфонічною взаємопов'язаністю». Михайло Слабошпицький теж ставить історичний роман Ліни Костенко на перше місце не тільки в її творчості, а й серед українських творів XX століття: «Маруся Чурай» Ліни Костенко – не просто наша обікрадена й поганьблена історія, не тільки художня енциклопедія життя українського народу середини XVII століття. Це історія, яка осмислює саму себе, мисляча історія. Це партитура вічних мотивів духовного буття народу... Чи й треба казати про те, якої неймовірної популярності зажив цей роман у нас тільки за одне десятиліття літературного життя! Мені здається, якщо в національному письменстві є такі твори, значить, воно не безнадійне, і не безнадійна доля того слова – воно виживе й вистоїть у цьому складному й трагічному світі, який не має сентиментів до жодного народу» Жанр, сюжет, композиція Жанр, сюжет, композиція Жанр – історичний роман у віршах. Твір – це енциклопедія життя українців XVII ст. Показавши драму окремої особистості, поетеса показала трагедію цілого народу, висвітлила болі сучасного покоління, його страх перед майбутнім. Колізія – любов, зрада, смерть. Особливості сюжету – на початку твору – розв’язка, що поєднує його з новелою. Дві сюжетні лінії: особиста трагедія Марусі Чурай та історична –трагедія усього народу, причому для Марусі особисте зламане життя – болючий факт, але не така катастрофа, як доля України в добу Руїни. А це дає право стверджувати, що Маруся – узагальнюючий символічний образ України: Ця дівчина не просто так, Маруся, Це – голос наш. Це – пісня. Це – душа. Композиція. Роман складається з дев’яти розділів, кожен із яких має добре продуману назву. Твір починається фактично з розв’язки, причому несподіваної й страшної, через що тяжіє до новелістичного жанру, а розташування частин композиції у нехронологічному порядку тільки збільшує напругу й загострює цікавість. Теми та проблематика твору 1. Україна завжди мала і героїв (Хмельницький, Остряниця, Наливайко, Павлюк) і зрадників (Ярема Вишневецький). 2. «Страшний руйнатор України, Упир з холодними очима...». Чи думав Байда про такого внука, Що зрадить славу прадіда свого? До речі, ми звикли, що зрадник – слабкодухий. А Ярема був слабкодухим? 3. Невміння жити поруч для двох народів обернулося трагедією. Пушкар підчас облоги написав звернення:«Панове! Ви і ми – це рівні два народи». Невже Ліна Костенко не патріотка? 4. Війна проти поляків була всенародною. 5. Роман Ліни Костенко пронизує ідея незнищенності українського народу, для якого духовні і загальнолюдські цінності важливіші, ніж матеріальні та особисті. 6. Маруся не може бути щасливою, бо вона – символ України. Після особистої трагедії ніби піднімається над власним життям і бачить катастрофічне становище України. Ліна Костенко намагається довести, що гармонія між закоханими можлива лише за умови: духовне + матеріаль Афоризми Ліни Василівни Костенко
Поету мстить в неправедному слові.
Тепер уже сміятися пора.
Вірші – дуби. Є іграшки – вірші. Є рани. Є повелителі і раби. І вірші є – каторжани.
А слово – струм. А слово – зброя. А віще слово – вічове.
Йдеш по святих місцях людського духу.
Коли так просить кожен про своє?
Блаженний сон душі мистецтву не сприяє.
Якщо платити злочином за злочин, то як же й жити... на землі? Українська мова 1.Опрацювати за підручником п.46 – 50, виконати тестові завдання №5 до кожного параграфа. 2. Повторюємо все про речення: переглядаємо відеоматеріал, за посиланнями, виконуємо тестові завдання, які я буду пересилати електронною поштою. Нагадую адресу моєї пошти nedbaylosm@gmail.com 3. Повторюємо відокремлені члени речення за посиланням Відокремлені члени речення https://www.youtube.com/watch?v=zfwsEFlDP8k виконуємо тестове завдання, перевіряємо і пересилаємо результати (30.03.20) http://ridnamova.kiev.ua/html_test/6.6.2-test.html 4. Повторюємо складне речення, використовуємо різні джерела. Пропоную відеоуроки: https://www.youtube.com/watch?v=agnqF9Ruuv0 https://www.youtube.com/watch?v=HhOI6967-Oc https://www.youtube.com/watch?v=hINKHMwoCJs https://www.youtube.com/watch?v=NB5sq4ES_8k Виконуємо тестове завдання «Складносурядне речення» http://www.ridnamova.kiev.ua/html_test/6.7.1-test.html (виконати до 3.04.20) Написати твір на тему: «Чи змогла б людина прожити без природи, без гармонії з довкіллям?» Прочитайте текст. Світ навколо нас прекрасний. Напевно, без людини земля і далі крутилася б, а флора й фауна жили б своїм життям. А чи змогла б людина прожити без природи, без гармонії з довкіллям? Викладіть Ваш погляд на цю проблему. (твір написати до 31.03.20) | |
|
Всього коментарів: 0 | |