Вітаю Вас, Guest
Головна » 2017 » January » 27 » Майстер-клас Карякової Олени Анатоліївни
15:24
Майстер-клас Карякової Олени Анатоліївни

  25 січня 2017 року у Великолепетиській ЗОШ №2 був проведений майстер-клас вчителем початкових класів Каряковою О.А. на тему: «Активізація пізнавальної діяльності молодших школярів через упровадження інтерактивних технологій».

      

Бездонно чисті в небі оченята

Я кожен день складаю іспит долі

Як довго їх чекать, достиглих тих зернят

Що засіваю на дитячій ниві

О господе, якщо ти мені дав

Нести свій хрест, своє звання – учитель

Дай сили, творчості, наснаги

Дай вміння зберегти, навчити.

Слайд 1

Карякова Олена Анатоліївна  вчитель початкових класів Великолепетиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 пропоную вашій увазі «Майстер клас».

До вас я прийшла з позитивом, а ви свій настрій виразіть вибором сніжинки.(за кольорами).

Червоний —  символ життєвої енергії, сильний колір для сильних людей.

Білий  -  колір - символ чистоти і досконалості. Він благотворно впливає на енергетику людини.

Жовтий — колір сонця. Він же асоціюється з багатством, успіхом і процвітанням.

Зелений  — символізує гармонію, це колір природи та здоров’я.

Блакитний — колір повітря та легкої води — струмків та річок.

Фіолетовий —  символізує доброту і мудрість,це колір чарівництва.

Скажіть  чого ви очікуєте від сьогоднішнього майстер класу, та почепіть  сніжинку на ялинку.

Важливою проблемою сьогодні залишається питання урізноманітнення навчального процесу, активізації пізнавальної діяльності учнів, розширення сфери їх інтересів.

Слайд 2

Тому декілька років поспіль працюю над проблемою «Активізація пізнавальної діяльності молодших школярів через впровадження інтерактивних технологій».

Тема співзвучна проблемі реформування сучасної освіти: формування самостійної, ініціативної, вдумливої особистості через впровадження активних форм і методів навчання. На сучасному етапі розвитку освіти вважаю її надзвичайно важливою та актуальною.

Слайд 3

Актуальність цієї теми  полягає у формуванні активності учнів, підвищенні якості навчально–виховного процесу.

Упродовж багатьох років я черпала «золоті зерна» з методичної літератури, ознайомлювалася з досвідом учителів-новаторів видатних педагогів: В. Сухомлинського, В. Зайцева, О. Савченко, Д. Ельконіна, В. Едігея, С. Логачевської ,..власне і мій досвід не залишився осторонь щодо важливого постулату: навчальна праця повинна приносить радість. Дитина, яка захоплена справою, яка їй до вподоби, виявляє наполегливість, силу волі, критичне ставлення до загальновідомого.

Слайд 4

       Мета моєї роботи створити сприятливі умови для навчання та виховання особистості, за яких кожен учень стає суб’єктом  діяльності й керує своїм розвитком з урахуванням загальнолюдських цінностей.  Підвищення  мотивації учнів до участі під час проведення уроку;   позитивний динамічний ріст, щодо якості знань учнів.

       Слайд 5

         Працюючи над проблемою, ставлю такі завдання:

  • сприяти підвищенню активізації та актуалізації навчальної діяльності      школярів;
  • розвивати творчі здібності учнів;
  • створювати систему мотивів діяльності особистості з метою формування позитивного ставлення до навчання;
  • використовувати інтерактивні методи навчання;
  • виявляти та максимально розвивати індивідуально значущі позитивні нахили кожного школяра.
  • орієнтувати   учнів   на   складання       зв'язних       висловлювань, дослідницької, проектної роботи на уроках.

Слайд 6

Шляхи активізації пізнавальної діяльності:

  • Використання програмно-педагогічних засобів;
  • Удосконалення комплексно-методичного забезпечення  уроків;
  • Використання  матеріалів  інтернет –ресурсу;
  • Комплексне використання форм та методів навчання

     Слайд 7

І тому у своїй роботі використовую такі методи :

  1. *      

*       наочні (Ілюстрування.Демонстрування.Спостереження.Показ.)

*       самостійна робота (З різними джерелами інформації (книгами,Інтернетом)

  1. *      

Поєдную  взаємонавчання з іншими методами роботи – самостійним пошуком, традиційними методами. Неможливо побудувати весь процес навчання виключно на інтерактивних методах. Це один з багатьох прийомів, який допомагає досягнути мети і приносить результат тільки в поєднанні з іншими.

Слайд 8

З метою активізації пізнавальної діяльності учнів, я на кожному уроці застосовую елементи інтерактивних технологій:

  • рольова  гра,
  • мозковий штурм;
  • Гронування;
  • Незакінчене речення;
  • Навчаючи вчуся;
  • Дерево вирішень;
  • Метод «Прес».

Коли на уроці учні спілкуються між собою –

розмовляють,

дискутують,

обговорюють,
опрацьовуючи конкретний матеріал, відбувається форма навчання, яку називаємо «інтерактивні методи навчання».

Що таке інтерактивне навчання?

Чого вчаться учні в ході інтеркативного уроку?

 «inter-» означає: «взаємно», «обопільно», «вкупі», «спільно», «між».

«activus» означає: «рухливе», «діяльне», «жваве», «енергійне».

          Досвід свідчить про неабияку роль організації уроку. Перші п´ять хвилин- чудова можливість привернути увагу учнів, зацікавити їх і підготувати до навчання, створити емоційний настрій.

         У своєму педагогічному арсеналі маю безліч вправ, які сприяють позитивному психологічному та емоційному налаштуванню учнів на урок, серед них варто зазначити інтерактивні вправи

Слайд 9

Інтерактивні вправи на етапі «Організації уроку»

  • «Знайомство»
  • «Подаруй усмішку»
  • «Кольоровий настрій»
  • «Долоньки»
  • «Комплімент»,
  • «Зрозумій мене»,
  • «Ланцюжок добрих справ».

Звичайно, вибір вправи здебільшого залежить від вікової категорії учнів. Так у першому та другому класах надаю перевагу вправам:

  • «Подаруй усмішку»,
  • «Кольоровий настрій»,
  • «Долоньки»,

для старших дітей –

  • «Комплімент»,
  • «Зрозумій мене»,
  • «Ланцюжок добрих справ».

         Шановні колеги, давайте разом з вами пірнемо у неповторний світ дитинства. Пропоную до вашої уваги вправу «Долоньки». Простягніть, будь ласка, праву долоньку – на ній подаруйте свою творчість і старанність, простягніть, будь ласка, ліву долоньку – на ній я вам дарую свою любов і повагу, а тепер обміняймося дарунками – доторкнімося долоньками до долоньки. Дякую!

         Такі позитивні вправи сприяють позитивному налаштуванню учнів до роботи, а також позитивним емоційним стосункам, дають можливість кожній дитині заглибитись у свій внутрішній світ, а мені ефективно розпочати і провести урок.

Слайд 10

Інтерактивні вправи на етапі «Мотивація»:

«Мікрофон»

«Вилучи зайве»

«Роз'єднай слова»

«Криголам»,

«Задом наперед»

«Скринька скарг»

На цьому етапі доцільно використовувати роботу в парах. Таку роботу застосовую і як окрему технологію, і як підготовчий етап до роботи в групах.

Робота в парах сприяє позитивному ставленню до навчання, розвиває вміння пристосуватися до роботи в групах, підготовлює ґрунт для широкого і ефективного застосування інтерактивних технологій.

Вона дуже ефективна на початкових етапах навчання.

За умов парної роботи всі діти в класі отримують можливість говорити, висловлюватися. Робота в парах дає учням час поміркувати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучувати свої думки перед класом. Вона розвиває навички спілкування, вміння висловлюватися, критично мислити, переконувати, дискусію. Під час роботи в парах можна швидко виконати вправи, які за інших умов потребують багато часу. 

 

Вашій увазі пропоную вправу «Зайчик».

1. Вправа «Зайчик»

Прочитайте склади, «стрибаючи», як зайчик, «з однієї купинки на іншу», розтавте їх за цифрами у порядку зростання.

Сні   те    ки     ми   жи    це  зи   нки   ме  ли

1       6     8      10      2    4    9       3     5    7

(Сніжинки – це метелики зими).

2. Доберіть до фрази слово-синонім з дужок і поясніть.

 

Білі мухи ( міль, сніг, тополиний пух).

 

Отже , ці вправи дають можливість сформувати у молодших школярів основи образного та логічного мислення.

Слайд 11

Інтерактивні вправи на етапі «Оголошення теми уроку»:

  • *      

*       Загадкові будиночки

*       Морський бій

До вашої уваги  пропоную вправу ««Чарівні квадрати».Урок з я у світі 3 клас «Державні символи України»

  • Знайдіть слова серед набору літер. Знайшовши їх, ви визначите самостійно тему уроку.

 

           
   

Тризубж

Мрушник

Лелекао

 

Агербял

Пвербаь

мтополя

 

Кпрапор

Стогімн

Ікалина

 

 

 

 

  •  

 

  • Що це за слова, які ви знайшли? То яка тема уроку?
  • А які бувають символи?
  • Згрупуйте їх.

 Державні символи України є :

  • Державний Герб;
  • Державний Гімн;
  • Державний Прапор.

Народні:

Калина, лелека, верба, тополя.

Отже, щоб оволодіти усіма новими знаннями та навиками, дитині потрібно навчитися керувати своєю увагою, підпорядковувати її своїй волі. А для цього необхідно тренувати здатність бути уважним з допомогою ігор і спеціальних вправ.

Шанобливе ставлення до державних символів, патріотичні почуття і гордість за власну країну є сходинкою в закладенні духовних основ державності.

Слайд 12

На етапі «Вивчення нового матеріалу», застосовую такі інтерактивні вправи:

  • Гронування
  • Кубування
  • Мозковий штурм
  • Асоціативний кущ
  • Інтерв’ю

До вашої уваги пропоную вправу  Вправа «4 кути» (Робота в групах)

Зима

 

Весна

 

Літо

 

Осінь

Урок природознавства у 2 класі за темою «Пори року».

Починаючи вивчати пори року пропоную учням вибрати улюблену пору року та назвати дві причини, чому саме ця пора року є їхньою улюбленою.

    

    Після кожного поділу в групі проводиться обговорення, чому саме цю особливість вибрали учасники. У кожному куті учні вибирають спікера, який розказує всій аудиторії причини,названі у його куті.

Слайд 13

Так як іпідчас проведення уроку я пропоную трішечки відпочити.

 І виконати вправу енергізатор «Спина до спини»

 

Вправи-енергізатори

Енергізатор – короткотривала вправа, спрямована на відновлення енергії

дітей, відновлення інтересу до заняття і концентрації уваги учасників.

  • Подарунок
  • «Австралійський дощ»
  • «Цифри»
  • «Світлофор»
  • «Зіпсований телефон»
  • Місток дружби
  • Ласкаве ім’я
  • Вогонь, повітря, вода, земля

 

Вправа ««Один до одного»»  

Учні стоять парами. Ведучий дає команди: вказівний палець до вказівного , рука до руки, вухо до вуха, спина до спини, плече до плеча.

За командою «Один до одного» змінити пари.

Слайд 14

Наступний етап «Закріплення вивченого матеріалу»

Використовую такі вправи:

*       Ажурна пилка

*       Метод «Прес»

*       Обери позицію

*       Читання з передбаченням

*       Гра «Камінь-вата»

*       Гра «Бюро знахідок»

 

Вправа «Мовний клубочок»

Українська мова 3 клас. «Основа слова. Частини основи: корінь, суфікс, префікс.

Корінь такий,як у слові зимувати, суфікс і закінчення – як у слові зіронька (Зимонька)

Корінь такий,як у слові садити, суфікс і закінчення – як у слові казка, префікс- як у слові перехід (Пересадка)

Корінь такий,як у слові мати, префікс- як у слові перебігти, суфікс і закінчення – як у слові здолати (Перемогли)

(показати на прикладі 3-ьох слів)

Вправа «Пошир речення»

Пошир речення, додаючи по одному слову, повторюючи все речення спочатку:

 

Веселе свято...

 

Висновок: запам'ятовування, збереження і розширення словникового запасу, відтворення з власного досвіду.

Слайд 15

Шостий етап «Підсумок уроку та рефлексія.

Використовую такі вправи:

*       «Дерево рішень».

*       «Займи позицію».

  1. *      

*       «Крісло автора».

*       «Незакінчене речення».

*       «Абетковий суп».

На цьому етапі пропоную гру «Абетковий суп»

Слайд 16

Наступний етап уроку «оцінювання результатів роботи»

            На сьогоднішній день  в початковій школі не оцінюється багато навчальних предметів , але мотивувати дітей до знань допомагає  вербальне оцінювання. Адже безбальне оцінювання виявилося важливим мотиваційним фактором досягнення успіхів.У своїй роботі використовую таке словесне оцінювання:

блискавично, бездоганно;

зразково,чудово,прекрасно;

молодець, дуже гарно, розумники

старанно;

старався, добре;

задоволена твоєю роботою;

активний,непогано4

зверни увагу на…, уважніше;

можеш краще, не поспішай;

повтори, повернись до.., допрацюй;

пораду знайдеш на сторінці, звернись за допомогою;

обведи зразок і напиши так само , спробуй ще.

(оцінюю роботу колег на майстер класі словесно)

 

Мій майстер клас добігає кінця. І на згадку я хочу вам запропонувати виконати ще одну вправу. Ми зробимо аплікацію півник. У вас є конверти з деталями ,я буду показувати а ви виконувати за мною. То ж хочу вам побажати шановні колеги:

 

З Новим роком вас вітаю

Щастя й радості бажаю

Щоб у січні, наче в квітні

Гріли проліски привітні

Щоб літа ішли не марно

Все в житті складалось гарно!

З роком Півня-співунця,

Радість хай не зна кінця,

Хай збуваються всі мрії,

Сподівання всі й надії.

 

Отже, інтерактивні технології різноманітні методи і форми роботи активізують пізнавальну діяльність учнів стійкий інтерес підвищують мотивацію до навчання .У поєднанні всіх цих шляхів дитина успішно навчатиметься.

 

Моє життєве кредо – дітей вчити

І це для мене краще ремесло

Дитячі очі – це мої чарівні квіти

Які цвітуть на ниві, ніби золото

Я їхні душі засіваю рясно

Зерном науки, помислом добра

І мрію, щоб насіння було плідним

Для мене нагороди кращої нема

І долі іншої собі не побажаю

Радію, що звичайний вчитель - Я!

 

Тож бажаю, Вам, успіху. Дякую за увагу!

 

Переглядів: 1907 | Додав: lepschool2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]